Ogłoszenie o konkursie na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Grądach-Woniecko

Wójt Gminy Rutki ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Grądach-Woniecko

 

Organ prowadzący szkołę:

Gmina Rutki, ul. 11 Listopada 7, 18-312 Rutki-Kossaki

Nazwa i  adres szkoły, której dotyczy konkurs:

Szkoła Podstawowa w Grądach-Woniecko, Grady-Woniecko 20, 18-312 Rutki-Kossaki.

I .    Do  konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 1, albo § 2, albo § 6, albo § 12 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z   11 sierpnia 2017 r. w  sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w  publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021r.  poz.  1449; zm.: Dz. U. z 2023 r. poz. 108).

       Zgodnie z § 2 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 10 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w  publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2023 r. poz. 108 ) za spełnienie wymogu uzyskania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy w okresie ostatnich 5 lat pracy przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uznaje się również uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora.

 

II. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:

  1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz  koncepcję funkcjonowania i  rozwoju publicznej szkoły,
  2. życiorys z  opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w  szczególności informację o:
  3. a) stażu pracy pedagogicznej - w  przypadku nauczyciela albo
  4. b) stażu pracy dydaktycznej -  w  przypadku nauczyciela akademickiego albo
  5. c) stażu pracy, w  tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w  przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
  6. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
  7. a) imię (imiona) i  nazwisko,
  8. b) datę i  miejsce urodzenia,
  9. c) obywatelstwo,
  10. d) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
  11. poświadczonych przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o  którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczenia o  zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
  12. poświadczonych przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w  tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z  zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z  zakresu zarządzania oświatą,
  13. w przypadku cudzoziemca - poświadczonej przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopii:
  14. a) dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o  którym mowa w  ustawie z  7 października 1999 r. o  języku polskim (Dz. U. z  2019r. poz.  1480), lub
  15. b) dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub
  16. c) dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,
  17. poświadczonej przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o  braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  18. oświadczenia, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o  przestępstwo ścigane z  oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  19. oświadczenia, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  20. oświadczenia, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z  dysponowaniem środkami publicznymi, o  którym mowa w  art.  31 ust.  1 pkt  4  ustawy z  17 grudnia 2004 r. o  odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z  2021 r. poz. 289 ),
  21. oświadczenia o  dopełnieniu obowiązku, o  którym mowa w  art.  7 ust.  1 i  3a  ustawy z  18 października 2006 r. o  ujawnianiu informacji o  dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z  lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z  2021 r. poz.  1633 ) - w  przypadku kandydata na  dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,
  22. poświadczonej przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopii aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w  przypadku nauczyciela,
  23. poświadczonej przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopii karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w  przypadku nauczyciela i  nauczyciela akademickiego,
  24. w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego - oświadczenia, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o  której mowa w  art.  76 ust.  1  ustawy z  26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z  2021 r. poz. 1762 z późn. zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w  art.  276 ust.  1  ustawy z  20 lipca 2018 r. - Prawo o  szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z  2023 r. poz. 742 z późn. zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017r. poz. 2183, z późn. zm.),
  25. oświadczenia, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i  korzysta w  pełni z  praw publicznych,
  26. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, w związku z przystąpieniem do konkursu na dyrektora Szkoły Podstawowej w Gradach-Woniecko.

 

III.  Oferty należy składać w  zamkniętych kopertach z  podanym imieniem i nazwiskiem, adresem zwrotnym i  numerem telefonu oraz dopiskiem "Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Grądach-Woniecko", terminie do dnia 25 lipca 2023 r. do godz. 15:00 w sekretariacie  Urzędu Gminy Rutki (parter) lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy Rutki ul. 11 Listopada 7, 18-312 Rutki-Kossaki (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Rutki).

IV. Nie dopuszcza się składanie ofert w postaci elektronicznej.

V. Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być przez niego własnoręcznie podpisane, a w przypadku kopii posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę: „stwierdzam zgodność z oryginałem”, wraz z datą składania oświadczenia. Na żądanie Wójta Gminy kandydat obowiązany jest przedstawić oryginały dokumentów, o  których mowa w pkt II ppkt 4-7 oraz 12,13. Ponadto przed przystąpieniem do rozmowy z  kandydatem dopuszczonym do postępowania konkursowego komisja konkursowa ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.

VI. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Rutki oddzielnym zarządzeniem.

 

VII. O  terminie i  miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni listownie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.